2014. április 7., hétfő

Zabpelyhes keksz



A Facebook csoportomban kaptam egy linket, amikor vadul kerestem a "jó" zabpelyhes keksz receptjét.
Íme az alaprecept, amit bátran lehet variálni.

Hozzávalók:

-10 dkg zabpehely
-10 dkg zabpehely liszt
-10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
-10 dkg eritrit (legközelebb 15 dkg-t teszek bele)
-15 dkg vaj
-2 tojás
-fél csom. sütőpor

A vajat a felhabosítom, eldolgozom a tojásokkal. Összekeverem a száraz alapanyagokat, majd eldolgozom a vajas masszával.
180 fokosra előmelegítem a sütőt.
Sütőpapírral bélelt tepsire kis gombóckákat halmozok, majd szépen ellapogatom őket. (Vigyázz, ragad!)

20 percig sütöm

Nekem 18 db keksz lett ebből a mennyiségből, így egyenként 11 g CH-t tartalmaznak!
A tönkölylisztből elvettem egy keveset, fahéjjal és kakaóval helyettesítettem, de bármi fűszer, ízesítő mehet bele!

Legközelebb nem sütöm ennyi ideig. Talán sok a 20 perc, és attól keményedtek meg a kekszek. 

Nincsenek megjegyzések: