2014. március 28., péntek

Finom pizza tészta - ch diétához is





Nem épp a legszebb pizzát sikerült lefotóznom, ez tény :D De mellettem szóljon, aznap nagyüzemi sütés volt - kemencében

A nyűgömmel nem árasztanálak el benneteket, hogy mióta "kényszerülök" rá az effajta étkekre, és miért, úgyhogy jöjjön a recept.

Hozzávalók (6-7 db 30 cm-es pizzához - nagyüzemi kivitel :D )

70 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
30 dkg BL55
1 cs élesztő
2 ek só
1,5 dl oliva olaj
4-5 dl langyos víz (amennyit felvesz a tészta)

Én nem szoktam nyünnyögni vele, a kézimixer dagasztójával összekeverem a hozzávalókat, majd nyújtólapra borítom, kézzel dolgozok még rajta és legalább 1,5 órát kelesztem.
Én csak közvetlen azelőtt készítem el magát a pizzát a feltétekkel, mielőtt a sütőbe/kemencébe kerül. VÉkonyan szeretjük, pikk-pakk kész van és inzulinrezisztenciában szenvedők is fogyaszthatják-természetesen mértékkel.
Ha rosszindulattal 6 db készül belőle és nyolcadolom a pizzát, egy szeletben 13-14 g CH van (én beleszámoltam az olajat is-amit köztudottan nem kell CH számításnál belevenni)

Fogasszátok egészséggel!

Nincsenek megjegyzések: