2009. június 11., csütörtök

Töltöttpaprika



Hozzávalók:

1/2 kg hús
egy kis marék rizs

bors
ételízesítő
1 tojás
szükség szerint (ha a tojástól nagyon híg lenne a töltelék)
1 vízbe áztatott, majd kinyomkodott zsemle

néhány db tölteni való (TV) paprika

1 üveges paradicsompüré
1-1 kk oregánó és bazsalikom
ízlés szerint cukor és só

világos rántás

A húst összekeverem a tojással, rizzsel, sóval borssal, delikáttal és a zsemlével. Sokakkal ellentétben én szeretem kóstolni a tölteléket, így el tudom dönteni, hogy mikor elég sós, borsos, stb...Megtöltöm a paprikákat vele, ha marad, gombóckákat formázok belőle, egy lábasba fektetem és felengedem annyi vízzel, hogy ellepje. Puhulásig főzöm, majd világos rántást készítek egy nagyobb edényben. Ha a rántás kész, ráöntöm a paradicsompürét, egyszer átrottyantom, majd fedő segítségével a paprikáról átöntöm a rántásra a lét, amiben főttek a gombócok és a paprikák. Addig főzöm, kevergetés mellett, míg el nem éri a megfelelő állagot, ha kell, kis vizet adok hozzá, majd visszaöntöm a szószt a gombócokra. Oregánóval, bazsalikommal, cukorral és sóval ízesítem.

Lehet, hogy túlbonyolítom az utolsó műveletet, azonban így biztosan nem esnek szét a gombócaink, ellenben, ha a rántást keverjük a gombócokhoz, ott vagy szétkavarjuk a gombócokat vagy csomós lesz a szósz.

1 megjegyzés:

Wise Lady írta...

Na hálisten, hogy végre valaki nem tesz a töltött paprikába hagymát. Nagyon guszta lett, én még az idén nem is főztem, de most hétvégén nekiállok.