2012. április 10., kedd

A végleges - hamburgerzsemle

Annyi félét kipróbáltam már, feladom. Miután a Dallas benzinkút és étteremben megkóstoltuk az ott készülő, méretes hamburgereket, úgy döntöttem, nem keresem tovább a mekiben, börgerkingben, stb. helyeken kínált extrapuha zsemle receptjét, hiszen buci jellegben is készülhet nagyon puha és ízletes zsemle. Próbáltam felkutatni a vélhetően a Dallas számára készülő zsemle receptjét, vagy legalább egy alapreceptet, de a partnerként feltüntetett pékség még csak válaszra sem méltatott. Jeleztem, nem kérek semmiféle extratitkos receptet, csupán egy indulópontot. Így tovább kutakodtam és rátaláltam egy külföldi honlapon erre a kincsre. Eddig a puffancs receptekkel az volt a gondom, hogy számomra túlságosan laktatóak voltak, nem voltak eléggé levegősek, nagyon tömény és tömör volt a tésztájuk. Ebből a receptből -remélem, nem véletlenül és egyszeri alkalommal - sikerült sütnöm olyan zsemléket, amiket ha hamburgerként tálalok, nemcsak a zsemléktől lakom jól. A Dallas-zsemlének a közelébe sem ért, de úgy gondolom, maradok ennél. Nem túl édes, nem túl sós. Számomra pont jó. A többiek sem ellenkeztek.
Íme a recept:
Hozzávalók:
  • 1 csésze víz
  • 2 evőkanál vaj
  • 1 tojás
  • 3 1/4 csésze liszt
  • 1/4 csésze cukor
  • 1 teáskanál só
  • 1/2 csomag friss élesztő
Nem szöszöltem, mindent belevágtam anyukám kenyérsütőjébe, dagasztó programon elkészítettem a tésztát, majd még kelés előtt a nyújtólapra borítottam, melyet természetesen megliszteztem. A tetejét is liszttel szórtam, tiszta konyharuhával lefedve, kb másfél órán át kelesztettem.
Kelesztés után 8 (ha nagyobb zsemléket szeretnénk, akkor 4 részre!) egyforma részre kell osztani, formázni, majd újabb (minimum) 30 perc pihenő következik a konyharuha alatt.  180-190 fokosra kell előmelegíteni a sütőt. Felvert tojás sárgájával vékonyan megkentem a zsemlék tetejét. Aranybarnára sütöttem.

2 megjegyzés:

Gabriella írta...

Mindenesetre megnyerően néz ki. :) Lehet, én is kipróbálom, mert épp olyan "hami" zsemlét keresek, mint te, amely levegős és nem nagyon laktató...

Ebdette írta...

Remélem, neked is sikerélményed lesz majd :) A titka a jó kelesztés és formázás után a pihentetés! Nem tudom, ha kézzel dagasztottam volna, hasonló eredményt érek el vagy sem, minden esetre így bejött :) Nem írtam oda, de 1 csésze=250 ml.