2009. március 3., kedd

Burgonyakrémleves


Már hetekkel ezelőtt szemezgettem vele. Mindig is ki szerettem volna próbálni, de miután JD konyhájában láttam, azonnal kedvet kaptam hozzá. A recept kicsit az övé is, igazából vegyítettem az általam jónak vélt recepteket.

Hozzávalók

1 szál újhagyma
2 nagyobb fej burgonya
1-2 ek-nyi tömlős sajt
1 dl tejszín
1 babérlevél
1 szál petrezselyemzöldje

bors
szerecsendió
olivaolaj

Az olajon a felkarikázott újhagymát picit pirítom, majd hozzáadom a vékonyra szeletelt burgonyát, kb 5 percig fedő alatt együtt dinsztelem őket. Felengedem kb 1 liter vízzel, beledobom a babérlevelet és a petrezselymet, puhulásig főzöm, majd összeturmixolom. Visszateszem főni, hozzá adom a tejszínt, a sajtot, sózom, borsozom, egy csipet szerecsendióval ízesítem, 2-3 perc alatt összerottyantom, és már kész is!

Nincsenek megjegyzések: