2009. május 7., csütörtök

Ki szereti???? ----Tökfőzelék


Világ életemben utáltam a tököt. Aztán valahogy rájöttem, hogy ha jól van elkészítve, nem is olyan rossz az. Na nem mondom, hogy egész évben, bármikor meg tudnám enni, meg kell, hogy kívánjam. A rántott tökkel már másképp vagyok. Noha azt sem ettem meg soha, az utóbbi két évben szó szerint tonna számra tudtam enni :) De maradjunk a főzeléknél...

Hozzávalók:

1 közepes, zsenge spárgatök
1 kicsi vagy egy fél fej vöröshagyma felkockázva
kb. 2 dl tejföl
1-2 tk. ecet
1 nagy csokor kapor

ételízesítő
pirospaprika
olaj
víz

zsemle színű rántás

Az apróra kockázott hagymát megdinsztelem, meghintem pirospaprikával, majd hozzá adom a legyalult, levétől megszabadított tököt (a levét nem öntöm ki!). Puhulásig párolom, majd felöntöm a tök levével, és vízzel, megszórom ételízesítővel. Ha összeforrt, berántom, hozzá adom a kaprot, az ecetet, tejföllel behabarom, szükség szerint sózom.

Pörkölttel, fasírttal, tükörtojással nagyon finom.

Tipp: Víz helyett, esetleg vízzel fele-fele arányban lehet tejet használni, én így nem szeretem.

1 megjegyzés:

brü írta...

Pont így vagyok a tökfőzelékkel..és uigy csinálom, csak nem rántom be, csak simán tejfölt teszek rá :)