2008. december 3., szerda

Fejtettbableves tejföllel



Hozzávalók:

20-25 dkg fejtett bab
1 fej vöröshagyma
2 közepes répa
1 közepes fehérrépa (bajban vagyok, ki hogy nevezi, én zöldségnek)
1 kis zellergumó fele
1/4 fej karalábé (kicsi)
1 szál zellerzöldje
1 kis csokor petrezselyem
1-2 babérlevél

5-6 szem egész bors

Pirospaprikás-fokhagymás rántás

Tejföl

A babot az apróra vágott zöldségekkel, fej vöröshagymával, zeller -és petrezselyemzöldjével, babérlevéllel és egészborssal kb 2-2,5 l vízben felteszem főni, lassú tűzön, zöldségpuhulásig főzöm, majd bele keverem a fokhagymás rántást. Összefőzöm vele, majd sózom. Ízlés szerint tejföllel tálalom.

Én nem szoktam a babot áztatgatni, ugyanolyan hamar megpuhul szerintem, mintha éjszakára vízbe áztatnám.

Tipp: Ha szereted a savanykás ízeket, 1/2 kávéskanálnyi ecetet is tehetsz bele, nagyon finom lesz tőle! Egy-két szelet füstölt tarja szintén finom ízt kölcsönözhet!

Nincsenek megjegyzések: