2009. január 17., szombat

Puha hamburgerzsemle


Ez a hamburgerzsemle recept immáron a 9., általam kipróbált változat. Sok reményt nem fűztem már ehhez sem, ezért nem is fotóztam a különböző munkafolyamatokat, aztán láss csodát, az eddigi legtökéletesebb "állagú" (nem tetszik ez a szó, de nem találtam megfelelőbbet rá) zsemlét sikerült a sütőből kivarázsolnom! Köszönet érte Tomának! Az alábbi recept szerint készültek a zsemlék:

Hozzávalók:

1/2 csésze (2,4-2,5 dl közt van 1 csésze) langyos tej
1/2 csésze langyos víz
2 ek. olvasztott vaj
1/2 tk. só
1 tk. cukor
3 csésze BL-80-as liszt
1/2 csomag élesztő
(eredeti receptben instant élesztő van, én a szokványosat használtam)

Az enyhén cukrozott langyos tejben felfuttatom az élesztőt, majd az összes hozzávalóval összegyúrom, kb 10 percig dagasztom, ezt követően tálba teszem, konyharuhával letakarom és kb. 1 órán át kelesztem. Lisztezett deszkán kígyót formálok belőle, majd 8 (nekem 10), nagyjából egyforma részre vágom. Nincs szükség semmi formázásra, egyszerűen a szeleteket kilapítom kézzel vagy sodrófával kb másfél cm-es lepénykékre. Sütőpapírral bélelt tepsire teszem őket, majd jól meghintem a tetejüket liszttel. Letakarom a konyharuhával, újabb fél órát állni hagyom, közben előmelegítem a sütőt 200 fokra, max 20 perc alatt készre sütöm. Legközelebb 1 tk-al több cukrot, illetve 1/2 tk-al több sót adok hozzá, egyébként azt hiszem, megtaláltam a tökéletes receptet. Bevallom, már napok óta hamburgerzsemlesütéssel álmodom :D

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon jól néz ki, én ezt a receptet használom hamburgerzsemlének. Én is sokáig kerestem azt a régi fajta hamburgerzsemle ízt :)

Unknown írta...

Na, csak a link maradt le :D
http://receptjeim.blogol.hu/?perm=1122929