2009. január 14., szerda

Krumplis tészta-annak, aki nem tudná :D


Egyik kedvenc, ámde nem túl egészséges ételem a krumplis tészta. Sokféle képpen szoktam készíteni, most az alaprecepttel ismertetlek meg benneteket. Tudom, hogy "népkaja", én mégis leírom a receptet.

Hozzávalók:

1 kisebb fej vöröshagyma
3 db közepes burgonya
kb 30-35 dkg tészta
1 tv paprika
1/2 paradicsom
néhány zeller levél

bors
pirospaprika

A hagymát megpucolom, megmosom, majd apró kockára vágom, olajon üvegesre pirítom a kicsumázott, félbe vágott tv paprikával. Közben a krumplikat meghámozom, négy felé vágom hosszában, majd nem túl vastag szeletekre vágom. Ha a hagyma üvegesre pirult, meghintem 1-2tk. pirospaprikával (ez függ a paprika minőségétől-ha nem szeretnéd, hogy sápadt legyen, akkor vagy használj jó minőségű paprikát, keveset, vagy kevésbé jót, de többet). Ráhajítom a szeletelt krumplit, lassú tűzön néhány perc alatt, kevergetés mellett összerottyantom, majd felengedem annyi vízzel, hogy épphogy ellepje azt. Sózom, borsozom. Mivel tészta jön bele, kicsit sósabbra szoktam a krumplis alapot készíteni, mint ahogyan egyébként esszük az ételt. Beleteszem a zellerleveleket, puhulásig főzöm. Ha menet közben túlságosan lefőne róla a víz, apránként pótolom.
Kifőzöm a tésztát, lecsepegtetem, majda már kész alappal összekeverem.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hello. And Bye.