2008. október 23., csütörtök

Hamburgerzsemle




Mivel tegnapról maradt még a fagyasztóban hamburgerhusi, úgy döntöttem, kipróbálok egy harmadik receptet is. Eléggé eltér az eddig próbáltaktól, de a három közül eddig ez viszi a pálmát.

Hozzávalók (12 db-hoz):

1 bögre tej
1 bögre víz
2 ek. margarin
1,5 ek cukor
2 tk só
5,5 bögre liszt (én fele-fele arányban használtam rétes, -illetve finomlisztet)
1 cs élesztőgranulátum (azt hiszem 2,5dkg élesztőnek felel meg)
1 tojás sárgája
1 ek víz

A tejet, a vizet, margarint, cukrot és sót egy edénybe teszem és felforralom, majd hagyom langyosra hűlni. A lisztet és az élesztőgranulátumot összekeverem, majd a langyos keverékkel szépen összedolgozom, dagasztom, 1 órán át, meleg helyen kelesztem. Ha megkelt, hengert formálok belőle és 12 egyforma darabra vágom, kis gombóckákat formázok belőle, közben előmelegítem a sütőt 200 fokra. Alulra egy lábosba vizet teszek. Míg melegszik a sütő, sütőpapírral kibélelek egy tepsit, majd formázom a zsemléket. Kidolgoztam mára egy zsemleformázó technikát, lehet, hogy ez alap vagy jobb recptekben le van írva, mindenesetre én magamtól jöttem rá. A gombócokat lepénnyé lapítom, majd a széleit az ujjaimmal, egy mozdulattal maga alá hajtva ismét gombócot varázsolok belőle, amit ezután a tenyerem közt néhányszor körbeforgatok, és ezután alakítom végleges formájára. Mindezt olajos kézzel. Ha megvannak a zsemlécskék, tojássárgájával összekevert vízzel kenem a tetejét, megszórom szezámmaggal. És nem elírás, valóban nem kell tojás a tésztába!!! Kb 20-25 perc alatt 200 fokon készre sütöm.

Nincsenek megjegyzések: