2008. október 9., csütörtök

Pizza

A számomra legegyszerűbb pizza recept:
kb 75dkg liszt
kb 1,5 bögre langyos víz
fél cs. élesztő
kb fél dl oliva olaj
A lisztet egy tálba öntöm, a közepére mélyedést vájok, beleöntöm az olajat a mélyedésbe, a langyos vizet, majd bele morzsolom az élesztőt, összegyúrom, dagasztom. Finomabb a tészta, ha teszünk bele kevés oregánót és bazsalikomot. Tészta vastagságtól függően a sütés 15-25 perc kb 180fokos sütőben.
Nem kell keleszteni, azonnal felhasználható, vagy előre rápakolhatóak a feltétek és néhány órán át a hűtőben is lehet tárolni. Párom kedvenc feltéte a bolognai szósz, ma ezzel nem bíbelődtem, elkészítettem az én kedvencemet (amit azért Balázs is megeszik). Ez egyszerű és gyorsan elkészíthető. Íme a fotók:
A felső fotón félkész állapotban van, az alsón pedig befalásra készen :D
Feltétként paradicsom konzervet szoktam használni, vagyis ha úgy tetszik, hámozott paradicsomot. Ezt villával picit összetöröm, nyomok bele fokhagymát. Megkenem vele a kinyújtott tésztát. Megszórom bazsalikommal és oregánóval, de a készen kapható pizza fűszerkeverék is nagyon finom. Csíkozok rá csirkemellet, sózom, borsozom. Meghintem reszelt sajttal. Két szelet bacon szalonnát összesen négyfelé vágok, paradicsommal, mozzarellával és lila hagymával együtt a tetejére teszem, majd ismét megszórom reszelt sajttal. Be a sütőbe és nyami nyami :)

Nincsenek megjegyzések: